<

Pytania i odpowiedzi

Co to jest “Home Staging”?

Home Staging to w wolnym tłumaczeniu „domowa inscenizacja”. Termin ten przywędrował do Europy ze Stanów Zjednoczonych, a ściślej z Kalifornii. Najprościej rzecz ujmując, „domowa inscenizacja” to technika marketingowa. Polega na takim zaprezentowaniu domu lub mieszkania na sprzedaż, by spodobał się od razu potencjalnym nabywcom, na takim „ustawieniu sceny”, że kiedy osoba poszukująca domu przekroczy jego próg, z miejsca ulegnie oczarowaniu. Nie ma w tym nic nieuczciwego, nie stosuje się żadnych brudnych sztuczek. To stosunkowo proste zabiegi marketingowe, których celem jest wydobycie na światło dzienne wszystkich zalet Twojej nieruchomości i sprawienie, by nabywca ujrzał ją w jak najlepszym świetle, a co najważniejsze – by wyobraził sobie siebie mieszkającego w tym miejscu. „Domowa inscenizacja” pozwala mu mentalnie „wprowadzić się” do Twojego domu.

Czym różni się Home Staging od architektury i wystroju wnętrz?

W przeciwieństwie do typowej usługi wystroju wnętrz działania zmierzające do właściwego przygotowania nieruchomości do sprzedaży są nisko-kosztowe, a mimo to znacząco pozytywnie przekładają się na termin i cenę sprzedaży. Moja usługa nie jest tradycyjnie pojmowaną architekturą wnętrz i różni się od niej tym, że jest tania, szybka i ukierunkowana na sprzedaż lub wynajem. Ważnym aspektem wystroju wnętrz jest aranżacja pomieszczeń zgodnie z oczekiwaniami właściciela i mieszkańców domu (pełna personalizacja wnętrza). W przypadku „domowej inscenizacji” profesjonalny home stager urządza mieszkanie patrząc na nie okiem potencjalnego nabywcy, tworząc emocjonalne połączenia i podkreślając najsilniejsze cechy wnętrza – niekoniecznie odpowiadające upodobaniom dotychczasowego właściciela (depersonalizacja wnętrza).

Mój dom jest skromny i nie warto jest zatrudniać profesjonalnego home stagera…

Usługi Stageffect są dostępne na każdą kieszeń. Nawet wydanie kilkuset złotych na profesjonalne przygotowanie mieszkania do sprzedaży daje ogromną przewagę nad konkurencją. Skutkuje to zwykle większym zwrotem z zainwestowanych środków w postaci wyższej ceny osiągniętej za mieszkanie, a dodatkowo szybszą sprzedażą.

Rynek jest teraz bardzo trudny i obawiam się, że inwestując w home staging wydam tylko więcej pieniędzy …

To właśnie z powodu konkurencyjnego rynku nieruchomości profesjonalne przygotowanie mieszkania do sprzedaży jest jeszcze bardziej niezbędne. Ilość mieszkań i domów oferowanych na rynku osiąga rekordowy poziom i z tego powodu Twoja nieruchomość musi się silnie wyróżniać na tle setek innych ogłoszeń.

Dlaczego nie mogę po prostu sam przygotować mieszkania do sprzedaży?

Bardzo niewielu sprzedawców nieruchomości jest w stanie skutecznie przygotować ich własne domy czy mieszkania do sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ właściciel z czasem przyzwyczaja się do widoku domu w którym mieszka i nie dostrzega w nim niedociągnięć i jego słabe strony wydają mu się mniej oczywiste. Potrzebny jest inny zestaw oczu i świeże spojrzenie profesjonalisty, które pomoże spojrzeć bardziej obiektywnie na dom „oczami potencjalnego nabywcy”.

Dlaczego potencjalni kupujący oglądając mieszkanie nie mogą po prostu uruchomić swojej wyobraźni?

Profesjonalny home staging jest niezbędny, ponieważ 90% potencjalnych nabywców nie dostrzeże ukrytych potencjalnych możliwości, jakie da im oglądane mieszkanie. Całkiem puste mieszkanie jest dla kupującego jeszcze trudniejsze do wyobrażenia. Puste pokoje wyglądają zimne i małe. Profesjonalna aranżacja wnętrz daje nabywcy punkt odniesienia i pozwala mu wyobrazić siebie jako mieszkańca w konkretnej sytuacji.